Karpating… to miejscówka, do której wędrowały karpackie ludy, którą stworzyły kultura pogórzańska, łemkowska i żydowska. Usłane górami i dolinami gorlickie czaruje niesamowitą naturą puszczy karpackiej, przemierzoną stopami wschodu i zachodu. Tu pulsuje karpating – energia do życia, odkrywania skarbu czarnego złota, źródeł zdrowotnych wód, podróży karpackich. Karpating pachnie niedźwiedzim czosnkiem, powszednim chlebem, wabi dźwiękiem klockowej koronki. Cerkwie i kościoły wybrzmiewają na znak połączenia wschodu z zachodem, a hejnał z gorlickiej wieży niesie się echem w karpackie zdroje.
Jeśli szukacie naprawdę wyjatkowych smaków, produktów czy emocji - koniecznie szukajcie tych, które oznaczone są KARPATING-iem!
Marka lokalna KARPATING wyróżnia wyjątkowe, wysokiej jakości PRODUKTY, USŁUGI i INICJATYWY związane z Beskidem Gorlickim.
Rolą znaku KARPATING jest udzielanie rekomendacji, stwarzanie przestrzeni dla rozwoju ludzi i miejsc oraz budowanie przyjaznych relacji pomiędzy klientami, producentami i obszarem Beskidu Gorlickiego.
Prawo do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym KARPATING przyznawane jest na mocy decyzji Kapituły Znaku Promocyjnego KARPATING, w skład której wchodzą:
- Olga Gałek – Przewodnicząca Kapituły, ekspert ds. marki lokalnej
- Ewa Wachowicz – producent telewizyjny, krytyk kulinarny/kucharz z ziemi gorlickiej
- Andrzej Zarych – Dyrektor Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ
- Jacek Kowalski – Specjalista w dziedzinie budowania marki miejsca
- Bartłomiej Sołtys – Nadleśniczy Nadleśnictwa Łosie
Znak marki KARPATING posiadają:
- Gorlicki Jarmark Bożonarodzeniowy; użytkownik: Miasto Gorlice; kategoria: Wydarzenie kulturalne;
- Warsztaty kulinarne z tradycyjnej kuchni łemkowskiej; użytkownik: Stowarzyszenie „Skrawek Nieba”; kategoria: Oferta edukacyjna;
- Wieszak drewniany odzieżowy personalizowany; użytkownik: ARTUR KOSIŃSKI Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „AREX”; kategoria Produkt użytkowy;
- Piernik Kasztelan Biecki, waga 420g, pakowany w atestowane pudełko kartowane, zabezpieczone folią; użytkownik: Polskie Piekarnie Sp. z o.o. sp. komandytowa; kategoria: Produkt spożywczy;
- Kromer Festival Biecz; użytkownik: Bieckie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne;
- Festiwal Folkowy „4 Strony Karpat”; użytkownik: Gorlickie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne;
- Bransoletka Girlandka; użytkownik: Grzegorz Szpila „KORONKARNIA”; kategoria: Rękodzieło;
- Warsztaty Koronki Klockowej; użytkownik: Grzegorz Szpila „KORONKARNIA”; kategoria: Oferta edukacyjna;
- Święto Rydza w Wysowej-Zdroju; użytkownik: MINERALE-MIERNIK s.j.; kategoria: Wydarzenie kulturalno – edukacyjne;
- Rydzowe specjały ze Starego Domu Zdrojowego; użytkownik: MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Produkt spożywczy;
- Galicyjskie menu w Starym Domu Zdrojowym; użytkownik: MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Oferta gastronomiczna;
- Skrawek Natury – organizacja tematycznych imprez plenerowych w Skrawku Nieba; Stowarzyszenie „Skrawek Nieba”; użytkownik: kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna;
- Tradycyjne chleby na zakwasie: Powszechny, Pan Żytko, Ziarnucha, Leśnik, Francuz, Pani Chałka; użytkownik: MINERALE-MIERNIK s.j; kategoria: Produkt spożywczy;
- Dżem mirabelkowy, Powidło śliwkowe; użytkownik: Monika Staszyńska; kategoria: Produkt spożywczy;
- Wspólne zwiedzanie świata nietoperzy w Izbach; użytkownik: Usługomat Zuzanna Długosz, działająca pod marką: Baba z gór; kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna, Oferta edukacyjna;
- Odkryj KARPATING; użytkownik: Iwona Szary STUDIO ACTIVE Sport i turystyka, kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna;
- WYLEPIANKI Z KOBYLANKI – ręcznie wylepiane pierogi z tradycyjnym nadzieniem ruskim i z kapusty słodkiej; użytkownik: Koło Gospodyń Wiejskich w Kobylance; kategoria: Produkt spożywczy;
- Produkt: Wody lecznicze ze źródeł w Wysowej-Zdroju (w szklanym opakowaniu): lecznicza woda mineralna „Henryk”, lecznicza woda mineralna „Józef”, lecznicza woda mineralna „Franciszek”; użytkownik: „Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy;
- Naturalna woda mineralna – Wysowianka (w szklanym opakowaniu): naturalna woda mineralna wysokozmineralizowana „Wysowianka” z jodem, naturalna woda mineralna niskozmineralizowana „Wysowianka Zdrój”; użytkownik: „Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy.
Raz KARPATING-u spróbujesz - chęć dłuższego pobytu u nas poczujesz :)
Marka lokalna Karpating wyróżniona jest znakiem Made in Małopolska w filarze Inicjatywy.
![](https://karpating.treespot.pl/upload/photos/235/logo-kolor.png)
![](logo_kolor)